Dela detta

Apropå föregående inlägg och förestående sparesor… ett annat stort, svenskt spa skulle enligt vad de själva sa för ett par veckor sedan ha 5-års jubileum i helgen med stor baluns. Imorgon närmare bestämt om jag fattade det hela rätt.

Inbjudan var utlovad och hade den dimpt ner i lådan kanske jag hade varit på väg västerut idag, men icke… är det inte lite konstigt? Om jag jobbade med pr skulle jag ha som a och o att inte snacka förrän det blir verkstad av så att säga. Förtroende är en lättflyktig känsla…

För en tid sedan fick jag också en inbjudan till en norsk hälsomässa; dagen innan eller om det var samma dag som den öppnade. Hur tänker man då? Resor måste ju planeras in.

Lika förvånande är det nu när flera inbjudningar dyker upp till (ibland till och med reserelaterade) events som sammanfaller med stora TUR-mässan i Göteborg. Hur tänker man då? Nu avbokade jag ju den på grund av brist på barnvakt men ändå. Vill man uppmärksamma sitt event gör man ju bara sig själv en tjänst genom att se till att det inte krockar med andra stora, välbesökta evenemang.

Menar inte att låta negativ men det finns mycket att göra på den här fronten tycker jag. Det är inte bara journalister som borde göra research. En annan klassiker är när man blir kontaktad och inbjuden av någon som inte ens bemödat sig med att ta reda på vem man är eller vad man skriver om.

Jag skrev en gång ett inlägg om det motsatta; det kom ett paket med ett personligt skrivet och jättetrevligt brev (som avslöjade att de hade gjort sin research in i minsta detalj!). Gissa om jag blev imponerad och glad! Ett sådant företag glömmer man ju aldrig. Den positiva känslan för dem rotar sig och dröjer sig kvar. Ja tänk om fler förstod att något så svårt egentligen är så lätt…!