Dela detta

Nästan alla kryssningsrederier med spa ombord samarbetar med brittiska Steiner och deras koncept Time To Spa. Bland deras produktmärken finns till exempel Elemis, Bliss och La Thérapie. De skapar spamenyer, utbildar terapeuter och sköter hela ruljansen ombord – men, de är inte särskilt bra på själva spakänslan.

Många gånger har jag haft känslan av att bli ”påprackad” olika produkter jag ”behöver”, ibland med riktigt ful försäljningsteknik som de svagaste kanske inte kan säga nej till. Intrycket de ger kan vara att de ger bort dem, fast oops- ja just det – skriva bara under här på det lilla kvittot…

Det har hänt att jag fått säga ifrån när de varit alltför ivriga med sina produktpresentationer och faktiskt förstört min upplevelse när jag yrvaken efter en skön massage tvingats lyssna på prat om algpreparat hit och detox dit.

Därför blev jag riktigt glad när jag läste att Celebrity Cruises nu bryter samarbetet med dem och istället lanserar Canyon Ranch SpaClubs ombord.

I USA är Canyon Ranch stort och välkänt. Företaget har funnits i nära 35 år och har hälsoresorts i Arizona liksom Miami Beach, driver spaklubb på The Venetian & The Palazzo i Las Vegas. Det ska bli spännande att se hur de skiljer sig i sitt spatänk nästa gång jag är ombord på ett Celebrity-fartyg och testar!

Första fartygen att få det nya spakonceptet är Celebrity Century, Celebrity Reflection, Celebrity Infinity och Celebrity Millennium (mars 2014), sedan genomgår resten av flottans fartyg förvandlingen månaden därpå.